Informatie over hondenrassen
Zoek
Sluit dit zoekvak.
Portfolio4 1.jpg

6 tips om uw hondenwebsite online zichtbaarheid en vindbaarheid te geven

Als fokker van honden, en dan vooral professionele honden, is het waardevol om in contact te blijven met zoveel mogelijk klanten uit het verleden. Op eigenhandige wijze kunt u feedback ontvangen en getuige zijn van de groei van de pups die u heeft voortgebracht. Uiteindelijk kunt u aanpassen en corrigeren wat er moet worden gewijzigd in uw honden fokprogramma. Dit kan allemaal via het internet en uw website.

Met dat gezegd hebbende, is het erg moeilijk om inderdaad het contact levend te houden tussen u en iemand die u bijvoorbeeld twee of drie keer zeven jaar geleden heeft gezien. De sterke relatie tussen een hondenfokker en de nieuwe puppy-eigenaar is sterk op het moment van aankoop, maar vervaagt snel. En als u deze oude klanten laat gaan, verliest u veel actie!

Ten eerste kunnen oude klanten gemakkelijk nieuwe klanten werven. Maar ook, oude klanten vertellen u een verhaal over wat u goed heeft gedaan en wat u verkeerd heeft gedaan. Ze zullen het u misschien nooit echt vertellen, maar u kunt het bijvoorbeeld op hun sociale media-foto’s zien. Oudere puppy-eigenaren zijn ook geweldige referenties; en de meeste potentiële klanten die bereid zijn een groot deel van hun zuurverdiende geld uit te geven, zullen over het algemeen contact willen opnemen met een oude klant van u voordat ze zich tot u committeren. Ga dus aan de slag met uw online platform om zowel oude als nieuwe klanten te committeren. En dat kan met deze tips!

1. Wees mobiel vriendelijk

Meer dan de helft van de zoekopdrachten wordt uitgevoerd via smartphones en tablets (d.w.z. kleine schermen.) Google zei het vaak, ze bestraffen websites die niet mobielvriendelijk zijn (d.w.z. de inhoud perfect weergeven op een kleiner scherm).

Design1

De meeste website eigenaren en SEO bureau gebruiken WordPress voor hun website; het is een contentmanagementsysteem dat zeer moduleerbaar is. 99% van de gratis beschikbare thema’s (ontwerpen) mobielvriendelijk en volledig responsief is. Daarom bent u er door het gebruik van WordPress enigszins zeker van dat dit wordt afgehandeld zonder dat u ook maar iets hoeft te doen.

2. Optimaliseer uw website snelheid

Het vorige punt over mobielvriendelijkheid brengt ons op dit punt: kleinere apparaten gebruiken meestal langzamere verbindingen. Daarom moet uw website licht, razendsnel en correct geconfigureerd zijn. Comprimeer de afbeeldingen en foto’s die u gebruikt, gebruik de automatisch verkleinde versie van uw afbeeldingen op WordPress, enzovoort.

Een ander belangrijk onderdeel van de website snelheid van een hondenwebsite is de host van de website: goedkope hosts gebruiken goedkopere software en zijn in alle opzichten veel langzamer. Betere hosts zijn een stuk sneller. Zorg voor een snelle laadtijd van uw pagina en geen stilstand tijden. 

3. Schrijf sterke content

Hondenliefhebbers hebben de neiging om alleen een over-ons-pagina op hun website te hebben en vervolgens al hun honden en nesten puppy’s op te sommen. Hoewel deze pagina’s absoluut vereist zijn, moet u ook zeer informatieve artikelen schrijven over onderwerpen (en trefwoorden) die nauw verband houden met de hond. De voor de hand liggende kandidaten voor een hondenwebsite zijn:

  • 7 beste hondenparken in Nederland
  • 12 redenen waarom uw hond een hondentrimsalon waard is
  • Hondenfokkers versus dierenwinkels
  • Beste hondenspeeltjes voor de pup

Dergelijke inhoud moet echter van hoge kwaliteit zijn. Schrijf geen korte stukjes, want ze hebben weinig waarde. Artikelen met een langere vorm zijn geweldig en geliefd bij zoekmachines, vooral als ze veel vragen op één enkele pagina beantwoorden. 

Zoals u kunt zien, zijn er tal van artikel ideeën voor elk ras op elke locatie; u hoeft alleen maar een beetje te brainstormen, zelf op internet te zoeken en zelf te zien wat andere hondenliefhebbers doen. En doe het beter! Dit betekent dat u meer informatieve inhoud schrijft in een indeling waar Google en uw doelgroep van houden. 

4. Optimaliseer uw on-page SEO

Linkbuilding is off-page SEO, wat betekent dat het wordt uitgevoerd op een andere website en buiten uw controle. On-page SEO bevat alle aspecten waarover u volledige controle heeft en die een enorm verschil kunnen maken wanneer een zoekmachine uw pagina’s crawlt en indexeert. Het begint natuurlijk met trefwoorden (dichtheid en variaties), maar er zijn zoveel andere hefbomen waarmee u op een pagina kunt spelen om uw algehele rangschikking te verbeteren. SEO uitbesteden bij een online marketing bureau kan u hierbij verder helpen, wat u zelf tijd en energie bespaart waarbij u zeker weet dat het goede gedaan wordt voor uw website.

Structureer eerst en vooral uw artikelen zodat ze leesbaar en scanbaar zijn voor zowel mensen als zoekmachines, meestal door gebruik te maken van:

  • Koppen om een ​​duidelijk overzicht te creëren
  • Vet en cursief om belangrijke punten te benadrukken
  • Korte zinnen die duidelijk gestructureerd zijn
  • Externe links naar gezaghebbende websites

Verbeter ook uw interne links. Stel dat u twee maanden geleden een stuk schreef over zwaarlijvigheid bij bepaalde honden en nu een artikel schrijft over het beste dieet voor een gezonde poedel. U noemt dan zwaarlijvigheid in uw nieuwe artikel (de onderwerpen zijn erg gerelateerd.) De meeste webmasters doen niet veel en blijven hun artikelen schrijven. Het verbeteren van uw interne links betekent teruggaan naar al uw berichten en interne links naar gerelateerde berichten toevoegen.

5. Ga aan de slag met social media

Het plaatsen van uw links op sociale media heeft nergens dezelfde waarde als gewone backlinks, en het is normaal. Ze bieden nog steeds dubbele voordelen. Ten eerste kunnen veel mensen uw inhoud zien en uw website ontdekken, waardoor de kans groter wordt dat ze deze op hun website delen. Ten tweede ziet de zoekmachine graag meta-activiteit rond een stuk inhoud, dit betekent dat het niet op een dode website staat waar niemand om geeft. Social media zullen u niet als eerste op de zoekmachine plaatsen, maar ze zullen positieve signalen naar crawlers sturen.

Het is duidelijk dat de sociale kanalen die de voorkeur hebben de kanalen zijn die gebruikers de mogelijkheid bieden om links te plaatsen, en in volgorde van voorkeur zou ik zeggen:

 

  • Twitter 
  • YouTube; zoek naar uw hond en reageer op relevante video’s en upload ook vlogs van uzelf en uw honden
  • Facebook; maak een Facebook-pagina voor uw hondenpagina en kondig daar uw nieuwe artikelen aan, terwijl u ook inhoud van overal op internet samenstelt

Er zijn ontzettend veel sociale platforms en het is onmogelijk om op allemaal aanwezig te zijn: kies uw favoriet en perfectioneer ze in de loop van de tijd zonder uzelf te verdunnen.

6. Houdt uw website up-to-date

Het is goed om een ​​alomvattend en goed gestructureerd stuk inhoud te maken; maar het is nog niet goed genoeg. Een zoekmachine zal bijna altijd de voorkeur geven aan het promoten van websites die regelmatig worden bijgewerkt. Ze doen dat niet zomaar willekeurig, het is omdat we allemaal de voorkeur geven aan een website die leeft in plaats van een oude pagina met verouderde informatie.

Als hondenfokker zijn er misschien niet genoeg onderwerpen om elke dag een bericht over te schrijven. U kunt echter gemakkelijk maandelijks een hoeksteenartikel schrijven en wekelijks eenvoudige updates plaatsen. Niet elk artikel hoeft de hoeksteen te zijn en 5.000 woorden lang, u kunt gewoon een redactiekalender hebben en zelf nieuwe ideeën bedenken.

Verplaats uzelf in de schoenen van een bezoeker; ze zouden graag zien:

  • wekelijkse updates over uw kennel
  • hoe u uw honden ruimtes schoonmaakt en uw pups socialiseert
  • verhalen over uw honden op shows of reizen
  • galerijen van hoe uw honden groeien en evolueren
  • uw mening over de toekomst van het ras
  • uw mening over actuele hond gerelateerde onderwerpen

Zorg ervoor dat u veel terrein bestrijkt en kwaliteit schrijft; herhaal u zelf niet teveel en laat uw creatieve kant zien!

Facebook
Twitter
Pinterest

Ook interessant